Leestijd: min.
Bij Petit.verbindt.. geloven we in langdurige samenwerking, zowel met onze klanten als met onze medewerkers. De loyaliteit en betrokkenheid van onze teamleden, tonen aan dat we een werkomgeving bieden waarin mensen zich kunnen ontwikkelen en gewaardeerd voelen. We zijn er trots op dat zoveel van onze medewerkers zich langdurig aan ons verbinden, wat ons als organisatie sterker maakt.
Zo is Patrick al 25 jaar onderdeel van ons hechte team en komt hij nog elke dag met plezier naar kantoor. Ontdek in ons interview waarom werken bij Petit meer is dan alleen een baan.
Patrick solliciteerde bij Petit met 4 jaar werkervaring als telecommonteur in zijn tas. Hij had destijds bedongen om na 2 maanden proeftijd over te gaan naar een vaste arbeidsovereenkomst. Na 15 jaar lang als telecommonteur voortdurend onderweg te zijn geweest kwam er een plek vrij bij de servicedesk.
“Uiteraard kregen wij als medewerkers als eerste de mogelijkheid om te reageren op een interne vacature. Mijn inmiddels jarenlange ervaring in het oplossen van technische problemen en het uitvoeren van onderhoud kwam dan ook goed van pas. De vaste werkplek binnen bracht mij veel positiefs. Ik kon mijn kennis optimaal benutten. En dit zonder de druk van de deadlines die vaak toch op het kwalitatief goed uitvoeren van projecten buiten wel aanwezig was. Dit bracht voor mij persoonlijk veel meer rust. Bovendien zijn de telefonisch gemelde storingen heel divers waardoor ik voortdurend meer uitgedaagd werd mijn kennis te verbreden. Daarnaast kan ik mijn kennis en ervaring van buiten ook inzetten bij het plannen van de monteurs. Deze werkzaamheden samen bieden mij nog steeds voldoende uitdaging en voldoening.”
“De prettige familiare sfeer, de vrijheid die iedereen heeft. Binnen de bestuurlijk aangegeven kaders heeft iedereen alle vrijheid om zijn functie op zijn eigen manier in te vullen met daaraan verbonden uiteraard ook de benodigde verantwoordelijkheden.” Patrick vertelt dat hij al tijdens zijn eerste stage zeker wist dat dit hetgeen was dat hij voor de rest van zijn werkzame leven wilde blijven doen. Hij verloor meteen zijn hart aan de telecomsector. Toen hij deze kans kreeg bij Petit heeft hij deze met beide handen aangegrepen. De fijne en familiare sfeer zorgen ervoor dat hij nog steeds met plezier naar zijn werk komt en het is een extra stimulans om nog beter je best te doen om erbij te blijven horen.
“De kracht van Petit is dat we altijd bereid zijn een stap verder te gaan om de klant te helpen. We dagen onszelf en onze service extra uit door maatwerk aan de klant te leveren. Ontwikkeling en techniek staan nooit stil en door dit maatwerk word je als medewerker van Petit voortdurend uitgedaagd om verder te leren en je verder te ontwikkelen zodat we die extra service ook kunnen blijven leveren.”
“De prettige familiare sfeer, de vrijheid die iedereen heeft. Binnen de bestuurlijk aangegeven kaders heeft iedereen alle vrijheid om zijn functie op zijn eigen manier in te vullen met daaraan verbonden uiteraard ook de benodigde verantwoordelijkheden.”
– Patrick
“Petit.verbindt.. als organisatie zegt nooit nee tegen een klant en probeert alles om de klant te helpen.” Patrick is bang dat daarbij het commerciële belang vaker, te vaak(?) uit het oog wordt verloren. Zeker daar waar de oorzaak voor bijvoorbeeld een storing niet bij Petit ligt. Voor hemzelf is het een leerpunt zijn eigen emoties onder controle te houden wanneer een klant kritiek uit. Hij moet dan soms even stapje terug doen om zich te realiseren dat de klant het niet persoonlijk tegen hem heeft. Dat vindt hij nog al eens moeilijk in een steeds mondiger wordende cultuur.
Patrick is het meest trots op de ontwikkeling die hij bij Petit.verbindt.. heeft doorlopen. De vaardigheden die hij in de praktijk bij de klant heeft geleerd kan hij aan de servicedesk voor de volle 100%, en meer, inzetten. Hij is er trots op dat hij met zijn kennis zowel klanten als collega’s helpen kan. Ook is hij er trots op om te werken bij een organisatie als Petit.verbindt.. waar hij compleet zichzelf mag zijn en zich thuis voelt, zonder dagelijks op de tenen te lopen of zichzelf te moeten bewijzen.
Wat is jouw doel en hoop voor de toekomst? Voor werkgever Petit hoopt Patrick dat deze nog heel lang ‘gezond’ mag blijven verbinden. En voor zichzelf hoopt hij dat hij hier tot aan zijn pensioen een mooie bijdrage aan kan leveren. Patrick is geïnterviewd door Anita van Kruchten.
Meld je dan direct aan op onze veel gelezen nieuwsbrief waarin we je inspireren met de laatste ICT-trends, projecten en andere ontwikkelingen. Daarnaast delen we ook vaak praktische tips via onze social media kanalen.
4,3 beoordeling (43 reviews)
Stationstraat 59
6361BH, Nuth
Route »
Onze showroom is iedere werkdag geopend van 8:00 tot 18:00 uur en op zaterdag van 9:30 tot 12:30 uur.
Onze servicedesk is iedere werkdag geopend van 8:00 uur tot 17:00 uur.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In id aliquet ex, a egestas nisi. Duis quis lectus dolor. Pellentesque hendrerit eleifend nibh, sit amet porttitor felis dignissim non. Phasellus dignissim ante non ornare hendrerit. Sed laoreet tempor eros, sit amet convallis lectus. Proin vestibulum eros diam, vitae ultricies mi vestibulum quis. Morbi non faucibus leo. Integer orci quam, pulvinar eu lectus sit amet, malesuada finibus sapien.
Vestibulum et eleifend lectus, nec fringilla tortor. Sed vitae venenatis est. Maecenas risus erat, condimentum nec bibendum ac, varius ut augue. Sed id lectus a arcu ullamcorper volutpat. Vestibulum semper purus velit, id aliquam ante congue ut. Curabitur lorem tortor, sodales nec odio ac, aliquam maximus velit. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Vestibulum justo sapien, vulputate sit amet malesuada in, semper sit amet augue.
Laat hieronder je gegevens achter en we nemen z.s.m. contact op.