Vandaag kreeg ik de bijzondere gelegenheid om een bezoek te brengen aan een klant van formaat: Nedlin, een familiebedrijf dat eerder al de eer had koning Willem-Alexander te ontvangen voor de opening van hun indrukwekkende nieuwe pand in Elsloo. En eerlijk gezegd, door de hartelijke ontvangst van mijn gastheer voelde ik me zelf ook even als een koningin. Al bij aankomst werd ik verwelkomd met duidelijke instructies voor de parkeerplaats en ingang, wat meteen getuigde van de zorgvuldige organisatie en het oog voor detail waar Nedlin bekend om staat.
Jimmy Vermeeren, marketingmanager en mijn gastheer, ontving me met veel enthousiasme. Hij sprak met gepaste trots over het familiebedrijf, dat onder leiding staat van de broers Luuk en Stef de Win, de derde generatie eigenaars inmiddels. Hun visie? Iedere dag zien als een kans om het nóg beter te doen. Dit streven naar verbetering komt duidelijk naar voren tijdens de rondleiding die Jimmy met trots gaf.
Bij Nedlin is duurzaamheid geen modewoord, maar een dagelijkse praktijk. Het is een werkwoord dat in iedere vezel van het bedrijf verweven zit. Van de enorme machines tot het zorgvuldig gereguleerde klimaat en verlichting in de gigantische hallen: alles is ontworpen met het oog op een duurzame toekomst en een optimaal prettige werkomgeving voor hun medewerkers. Jimmy liet me een tweetal informatieve video’s zien die helder uitlegden hoe Nedlin zich inzet voor de zorg-, industriële-, en hospitality sector. De cijfers zijn duizelingwekkend! De hoeveelheden textiel die dagelijks worden gereinigd zijn enorm evenals de logistieke uitdaging die dit met zich meebrengt maar die duidelijk uitstekend beheerd wordt. Wat echter de meeste indruk op mij maakte, was de manier waarop duurzaamheid hier wordt nageleefd.
Nedlin draagt met trots het B-Corp certificaat, dat verder gaat dan standaard duurzaamheidseisen. Om dit certificaat te behouden, moet het bedrijf elke drie jaar opnieuw aantonen dat het op vijf vlakken voldoet aan strenge normen: bestuur, medewerkers, milieu, klanten en gemeenschap. Maar in plaats van deze normering als een verplichting te zien, beschouwen ze het als een kunst die hen dagelijks inspireert. Zo is Nedlin volledig zelfvoorzienend in watergebruik dankzij een eigen waterzuiveringsinstallatie, waarbij gebruikt water biologisch wordt gezuiverd en aangevuld met regenwater. Deze innovatieve aanpak minimaliseert ook het gasverbruik, doordat het water op een constante temperatuur tussen 40 en 50 graden wordt gehouden. Hierdoor hoeft slechts nog 10 graden bij verwarmd te worden om de vereiste reinigingstemperatuur van 60 graden te bereiken, een aanzienlijke besparing ten opzichte van het verwarmen van leidingwater van zo’n 12 graden naar 60 graden.
Ook voor hun nieuwe gebouw, geopend door de koning, heeft Nedlin een BREEAM-certificering behaald op het niveau ‘Outstanding’ – de hoogst mogelijke erkenning voor duurzaam bouwen. Het gebouw is energieneutraal en de gebruikte materialen zijn herbruikbaar. Jimmy vertelde hierover met passie, en het werd me duidelijk dat de broers de Win de lat niet zomaar hoog hebben gelegd, maar op het allerhoogste niveau.
Behalve hun vooruitstrevende visie zijn de broers dagelijks op de werkvloer te vinden. Deze aanwezigheid inspireert hun medewerkers en creëert korte lijnen die de communicatie bevorderen, iets dat zowel door de omgeving als door de medewerkers sterk wordt gewaardeerd. Net als in elke organisatie is het een uitdaging om niet alleen de juiste mensen te vinden, maar ze ook te behouden. Bij Nedlin werken zo’n 450 mensen, afkomstig uit verschillende landen en culturen. Het is bewonderenswaardig hoe zij ondanks deze verschillen een hechte werkomgeving weten te creëren waarin iedereen zich thuis voelt. Jimmy vertelde dat een van de Nedlin medewerksters dagelijks zo’n 2,5 uur reist om bij Nedlin te kunnen werken – dat zegt veel over de werksfeer hier.
Als internationaal opererend bedrijf hecht Nedlin veel belang aan bereikbaarheid en communicatie. Tijdens mijn bezoek sloot ook financieel directeur Bjorn Flos zich bij ons gesprek aan. Hij vertelde waarom Nedlin al een geruim aantal jaren voor Petit .verbindt. als partner heeft gekozen: net als Nedlin zet ook Petit .verbindt. zich in voor duurzaamheid in de organisatie en partners, en onderhoudt het sterke lokale verbindingen. De korte lijnen en snelle service maken ons een ideale partner voor Nedlin. Bjorn merkte als kleine kritische noot op dat onze techneuten soms net iets te enthousiast vanuit de techniek denken en minder vanuit de gebruiker, maar dat onze snelheid, kennis, service en het prettige contact met vaste aanspreekpunten zoals Rob Rietbergen dit ruimschoots goedmaken.
Een Bijzonder Bedrijf
Bij het afscheid benadrukte mijn gastheer nogmaals zijn waardering, evenals de waardering van de beide broers Stef en Luuk de Win, voor het feit dat ik Nedlin wilde meenemen in mijn reeks klantinterviews. Maar de eer was geheel aan mijn kant. Als ondernemer én iemand die thuis ook gewoon de was doet, had ik nooit gedacht dat een textielservicebedrijf zo indrukwekkend en inspirerend kon zijn. Ik ben Jimmy en zijn team ontzettend dankbaar voor de tijd die ze namen om hun verhaal te delen. De trots die hij uitstraalde voor dit mooie Limburgse familiebedrijf was aanstekelijk. En wij? Wij zijn er trots op dat we deze parel onder de familiebedrijven in Limburg tot onze klanten mogen rekenen!
4,3 beoordeling (43 reviews)
Stationstraat 59
6361BH, Nuth
Route »
Onze showroom is iedere werkdag geopend van 8:00 tot 18:00 uur en op zaterdag van 9:30 tot 12:30 uur.
Onze servicedesk is iedere werkdag geopend van 8:00 uur tot 17:00 uur.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In id aliquet ex, a egestas nisi. Duis quis lectus dolor. Pellentesque hendrerit eleifend nibh, sit amet porttitor felis dignissim non. Phasellus dignissim ante non ornare hendrerit. Sed laoreet tempor eros, sit amet convallis lectus. Proin vestibulum eros diam, vitae ultricies mi vestibulum quis. Morbi non faucibus leo. Integer orci quam, pulvinar eu lectus sit amet, malesuada finibus sapien.
Vestibulum et eleifend lectus, nec fringilla tortor. Sed vitae venenatis est. Maecenas risus erat, condimentum nec bibendum ac, varius ut augue. Sed id lectus a arcu ullamcorper volutpat. Vestibulum semper purus velit, id aliquam ante congue ut. Curabitur lorem tortor, sodales nec odio ac, aliquam maximus velit. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Vestibulum justo sapien, vulputate sit amet malesuada in, semper sit amet augue.
Laat hieronder je gegevens achter en we nemen z.s.m. contact op.